Jobbsökande

Måste verkligen skaffa ett nytt jobb
Just nu så lever jag mest av allt på min ömma moders nåder. Hon undrar hur fan jag har lyckats göra slut på alla mina pengar på halva månaden, jag som brukade vara så bra på att spara när jag var yngre?
Ja, jo. Lite svårt att förklara varför.

Men nu har jag varit duktig och skickat in ansökningar till både Mcdonalds och Burger King. Det var de enda ställen som jag kom på som möjligtvis kunde ha något till en flicka som jag. Känner mig jävligt löjlig med allt det där rövslickeriet dock - finns det någon som skriver helt och hållet ärliga ansökningsbrev?
Behöver ju inte direkt nämna att jag bland vännerna mina går under smeknamnet 'Bitchen' eller att jag dagligen brukar få höra att jag skrämmer människor genom min negativa attityd. Tror inte att en arbetsgivare skulle uppskatta det. Så det blev att skriva att man 'vill prestera på topp' och liknande bullshit.

Någon av er som har något tips på något mer som jag skulle kunna söka? Är då intresserad av ett sommarjobb och/eller ett extrajobb kvällstid/helger, då mina dagar för tillfället ägnas åt gymnasiets ljuva studier. Har ansökt till Mcdonalds och Burger King som sagt, men om det är någon stor kedja som jag har glömt, tips? Jag bor i Göteborg.

Nåja, ska tillbaka ut i djungeln och leta efter fler platsannonser. Gah. Och så säger de att det inte finns anledning att vara bitter. Ha det fint.

Kommentarer
Postat av: Tobias

tack :) ha en bra kväll!

2009-02-20 @ 19:25:17
URL: http://grymtroligperson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0