Vem är jag?

Jag tänkte att det kanske skulle vara kul för er som läser att få veta lite mer om mig, Artemis, även om jag av förklarliga skäl inte kan avslöja allt för mycket. Men men, det här kanske kan vara intressant för någon.

Jag heter inte Artemis, men har valt att gå under detta alias på bloggen då jag föredrar att vara helt och hållet anonym för att helt kunna dela med mig av min värld och mina tankar till er läsare. Jag är vid dagens datum sexton år gammal och fyller om lite mindre än två månader sjutton - en händelse som förvisso ska bli trevlig men som jag i övrigt inte tänker särskilt mycket på.
Jag går på ett samhällsvetenskapligt gymnasieprogram och har vid dagens datum (som jag vet) rätt så bra betyg. På grund av min frånvaro och min brist på engagemang så är risken dock att det inte är dessa betyg som kommer att stå i mitt slutbetyg, men om det blir så får jag ta tag i det då. Som min far sa - det finns alltid komvux, och det viktigaste är faktiskt att man mår bra.

I stora perioder av min tonårstid (än så länge) så har jag mått mycket psykiskt dåligt. Första gången jag kom i kontakt med psykiatrin var som trettonåring efter mitt första självmordsförsök. Som fjortonåring så blev jag inlagd på slutenvård i några månaders tid p g a suicidalrisken och ett starkt självskadebeteende, och jag gick efter det på antidepressiva i ungefär ytterligare ett och ett halvt år, innan jag förmådde min läkare att avskriva detta (jag var under denna tid mycket negativ till att behöva medicineras, eftersom jag kände att det skiljde mig från mina jämnåriga). Nu har jag sedan kort tid tillbaka fått tillbaka mitt antidepressiva och jag jobbar just nu med att vänja mig till detta.

Dock så är det inte meningen att min blogg ska bli någon slags "pro-depression"-blogg, för detta är absolut inte vad jag vill uppnå. Jag ser inte mig själv som en särskilt deprimerad person (eller konstigare än någon annan) och att jag vid yngre ålder var sjuk, det är något som visserligen påverkar mig idag - men det ÄR INTE jag. Jag hoppas att ni förstår vad jag menar när jag uttrycker mig så.

Det här var lite bara, då... Jag är inte så bra på att skriva om mig själv på ett sätt som detta, har aldrig någon aning om vad jag ska skriva :-p Men men.

Om ni har någon annan fråga, eller bara känner för att skriva till mig i övrigt, så går det antingen att kontakta mig här via bloggen eller att maila mig på [email protected]. Ni kan även lägga till mig på msn via den adressen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0