Helgplaner

I helgen så lär jag vara borta härifrån igen. Duktigt nog.
Planen är att möta upp med några vänner, nämligen A, L1, L2, J, eventuellt T och sist men inte minst pojken min, i stadens vimmel och sedan åka ut till obygden där pojken bor. Upp på ett berg, tända engångsgrillarna (som då ska ha införskaffats - jag tror att det kommer att sluta med att A får köpa dem, hon är den enda som har pengar så här dags i månaden) och sedan grilla vad fan det nu blir som A lyckas befria från sina föräldrars affär. Skit i att det är snö och minst fem grader kallt - varma kläder gör mer än vad man kanske kan tro (åtminstone hoppas jag så.)
(Om inte annat så värmer ju spriten, får minnas det)

Ska sova hos pojken sedan, ska bli så gôtt att det inte är sant. Vännerna mina brukar påstå att jag är nymfoman, men sanningen är bara den att jag råkar uppskatta inte bara min pojkes mentala kvalitéer utan även hans... ja, mer fysiska skickligheter. Kort sagt, i helgen ska jag få kuk igen och det ska bli gôtt som fan!
(Hehe, så grovt det låter. Nu borde jag förmodligen rodna som den skolflicka jag är och allmänt skämmas över mitt beteende. Fan också att det beteendet inte känns riktigt naturligt för mig. Nåja, vad kan man göra.)

Var på hälsosamtal hos skolsköterskan idag också, blev nästan lite komiskt där ett tag.
"Så du röker inte, snusar inte och har aldrig prövat droger?" - "Nej, skulle aldrig drömma om det"
"Men dricker gör du väl? Några gånger om året?" - "Tihi... (kvinnligt fnitter, var det där) Jo, det gör jag väl någon gång då och då..."
"Vad dricker du helst då? Starksprit?" - "Neeej... alltså, jag är sjukt lättpåverkad, jag dricker typ bara cider och blir jättefnissig på det!"
Och allt detta under allmänt uppspärrande av ögonen till bambiliga och blygt leende. Vad gör man egentligen inte för att få en fläckfri journal?

Min journal hos um ser förmodligen värre ut, trots att jag har modifierat den lite också. Kunde inte nämna vissa rent medicinska aspekter eftersom hon då skulle sätta dem i koppling med mitt psyke och säga 'nej lilla flicka, jag kan inte ge dig ditt recept, hemskt ledsen'. Nåja, får hoppas att jag inte dör av det i alla fall, inte inom tre månader i alla fall. Om sedan mitt blodtryck skulle höjas dramatiskt så kan jag råka nämna de medicinska aspekterna då.
Och nej, jag bryr mig inte överdrivet om min hälsa. Alltså bryr jag mig inte heller om ifall mina journaler är lite mixade med - något kul måste man allt få ha!

Blir eventuellt ett till inlägg senare ikväll. Jag har tråkigt, och A svarar inte i sin mobil.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0