Livslång kärlek

Bröllopsklänning

Finns det något sådant som livslång kärlek? Är det rätt att verkligen ge av sig själv så totalt till en annan människa?
Ja, det tror jag att det är. Visserligen så kanske jag är lite färgad av min egen personlighet så att jag föredrar få nära än många på visst avstånd, men samtidigt så är jag helt och hållet säker på min sak - i nästan alla fall så är kärlek det nyttigaste som finns på vår jord och den bör därför uppmuntras.
Jag ser inget fel med giftermål, till exempel. Jag tycker att det är en mycket vacker cermoni och den har sedan många år tillbaka fängslat mig. Att ge sig själv till någon annan för resten av livet - och att i utbyte få denna person - det tycker jag är bland de vackraste tankarna som finns. Det kräver så mycket tillit, så mycket mod. Jag hoppas att jag någon dag får uppleva det.
Långa, svepande klänningar. Drömmar och champagne. Vad är egentligen ett bröllop, om inte en dröm inför framtiden?

Jag tror inte att alla äktenskap är lyckliga. Men jag tror att alla giftermål som sker av fri vilja, de byggs på en dröm. Drömmen om förändring. Drömmen om perfektion. Drömmen om den man älskar.
Drömmar är nyckeln till allt.
Sluta aldrig drömma.

Kommentarer
Postat av: Frida

Jag skulle VILJA att det fanns livslång kärlek i alla fall. Och om det gör det eller inte är väl egentligen inte relevant om man själv tror på det?Sen var den där klänningen också grymt vacker.

2009-02-26 @ 16:04:21
URL: http://varldsherravalde.blogg.se/
Postat av: jennifer

sv: jag tycker tio tiden är riktigt tidigt för att vara mig. jag brukar vakna vid halv två tiden oftast, jag älskar verkligen att sova (a) hihi!

hoppas att du får en trevlig dag du med :)

2009-02-26 @ 16:25:25
URL: http://jenniferdahlstrom.blogg.se/
Postat av: frida

svar : tack så mycket !

2009-02-26 @ 17:01:30
URL: http://ffridalinden.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0