Måndagsdepressionen

Jävlar. Det blev måndag. Igen. Fan.
Jag och pojken kan omöjligtvis vara de enda som avskyr måndagar på detta vis. Vad beror det egentligen på? Är det för att vi är oansvariga barn som dricker för mycket under helgen och därför straffas efteråt med att må så här? Usch ja.

Idag så är jag nästan ovanligt bitter. Har varit en massa tjat om de individuella valen i skolan nu på sista tiden och ungjävlarna tycks inte kunna acceptera att det inte är ett val som kommer att påverka resten av deras liv. Jag bryr mig inte ett skit om vad andra väljer, själv har jag till största del bara flumkurser ändå eftersom jag är allmänt ointresserad av skolan för tillfället. Bryr mig inte.

Helgens händelser börjar komma tillbaka till mig nu - inte minnet av de (så full var jag, för första gången på länge, faktiskt inte) men rent mentalt. Det blev vilt, även om grillandet i snön gick lite åt helvete. Det slutade med att vi gick hem till pojken istället, var där. Fan. En person som jag har mycket litet annat än förakt till övers för lyckades bjuda in sig själv, hade inte pojken varit med hade jag förmodligen tappat kontrollen helt. Den personen har gjort mitt liv så betydligt mer komplicerat än vad det behöver vara tidigare och därmed så är jag inte särskilt förtjust i honom. Bör väl kanske hitta på ett prefix till honom också, med tanke på att han då han rör sig rätt så mycket i samma kretsar som jag förmodligen figurerar ganska ofta i mitt liv, men jag känner inte riktigt energin för det idag. Är för sur, helt enkelt. Hehe, I-landsproblem kanske, men för mig så är det ett sätt att hålla ångesten borta. Jag måste helt enkelt välja mellan att vara bitter och att få panik och allmänt freaka ut, och hur kul är det, på en skala?
Jaja.

Helgen i alla fall.
Närvarande var jag, pojken, L1, A, J samt denna idiot då, som jag inte är förtjust i. Jag och pojken började vår kväll (halv fyra på lördag eftermiddag) med att fylla hans fickplunta med tequila och allmänt klunka i oss större delen av den på vägen in till staden där vi skulle träffa de andra. Behövde det - vi var bägge lite ur fas efter en sak som pojken berättat för mig. Jag var (och är) tacksam för att han berättade för mig, men det fick mig att må skit. Får mig fortfarande att må skit, för att vara ärlig. Men i lördags hade jag sprit, vännerna och pojken att distrahera mig med. Äh.

Vi stack in till staden, köpte lite saker, mötte de andra och drog tillbaka ut till där pojken bor. Stack upp på berget där vi skulle grilla, men då snöade det som fan så efter ett tag fick vi gå hem till pojken istället. Jag, då lite smålullig kanske, ställde mig och började steka kycklingkorv då pojken påpekade att han var hungrig, och det slutade med att vi satt och käkade korv som fan. Gôtt till och med, jag brukar inte gilla korv men detta var helt okej.

Sedan kom någon på att det skulle shottävlas. Efter det så gick det bara utåt. Jag kan lista lite saker som hände under kvällen.
  1. A spiller ut vodka över bordet när hon, lite ostadig på handen, ska hälla mer i J's glas. Vi alla skriker förstås åt henne, så A bestämmer sig för att ta reda på spriten och sätter sig och börjar slicka köksbordet. Efter en liten stund (dvs några sekunder) så följer L1 hennes exempel. Spritkiveriet slutar med att de börjar strula till allmän förtjusning för oss andra.
  2. Jag lyckas övertala pojken till att följa med mig in på hans rum för att vi skulle gosa lite. Han nekartill att ta mig så tidigt på kvällen, i och med att de andra ärdär och att han vill vara en god värd. Dock går han med på att jag får suga av honom, vilket jag också börjar göra. Då smäller dörren upp och in faller A, som enligt egen utsago 'föll på dörrhandtaget'. Vi bryr oss inte, jag reser mig bara och går och stänger dörren igen (samt låser) och är sedan så duktig så jag får pojken att överge sina tidigare principer och knulla mig.
  3. Vi kommer ut efter ett tag, då sitter A och sover i J's knä, mycket gulligt. Om man bortser från att L1 samtidigt håller på att suga på J's bröstvårtor och att han till tack rycker henne i håret och säger åt henne att hon aldrig kommer att lyckas få komma längre än till strul med en tjej om hon inte fortsätter öva så fort som hon för ett ögonblick slutar.
  4. Jag, pojken och L1 står ute på balkongen och för djupa samtal om L1's bögkompis som är den enda som bröstknullat henne och som hon nu lyckats förälska sig i. Slutar med att L1 kommer med det fina uttalandet: "Mista, om jag hade varit kille eller lesbisk, jag hade tagit dig först av alla. Du har de finaste brösten jag någonsin har sett." (tackar tackar, säger jag bara! speciellt som hon höll fast vid detta uttalande senare, vid nyktert tillstånd)
  5. Idioten har försvunnit, klockan är sent. A och J ligger i sängen och kramas, som det alltid slutar med att de gör när vi dricker tillsammans. L1 sitter och tittar lugnt på mig och pojken som ligger halvklädda på golvet och strular mycket vilt.
    "Ni kan ha sex om ni vill" säger hon stillsamt. "Jag bryr mig inte om det."
    "Men L1" säger jag, "Det vore väl inte så jättesnällt? Då blir du ju alldeles utanför..."
    "Nädå" säger hon. "Det går bra, seriöst."
    "Du kan få vara med om du vill" erbjuder jag (är lite småkåt på L1, hon vet det men vi har aldrig gjort mer än att kyssas och jag vill inte göra mer såvida inte antingen pojken är med eller om det skulle ta slut mellan mig och pojken och jag var råpackad).
    "Neeej" svarar hon glatt. "Jag tittar hellre på, det gör mig kåt som fan så ta och sug av honom nu!"
    (Jag följer givetvis hennes order. Första orden som A skriker till mig nästa morgon när hon ringer är "DET ÄR INTE OKEJ, ARTEMIS (Här säger hon mitt riktiga namn, som för att bevisa allvaret i det som hon sagt)! DET ÄR INTE OKEJ!" 
Ja, gud vilken helg... Fan alltså. Förhoppningsvis ska jag ut nästa igen, klarar inte av tomheten som blir när jag är hemma.

Snart kommer ett filosofiskt inlägg igen. Var bara tvungen att skriva av mig lite.
Måndagsdepression.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0