Bröllop




Ja, jag har en grej för bröllop rent allmänt. Tror att jag har nämnt det någon gång innan, men om någon skulle ha missat det så beror detta på att jag har en så extremt romantisk syn på kärlek och äktenskapet. Eller ja, kanske inte på själva äktenskapet, men på ritualen som föregår äktenskapet i alla fall.

Om jag själv fick chansen att ingå detta förbund med en person som jag verkligen var helt säker på att jag ville tillbringa resten av mitt liv tillsammans med, så skulle jag inte göra som mina föräldrar och gifta mig på ett registreringskontor.  Nej, det känns fel. Jag menar inte att jag skulle vilja ha en jättelik cermoni i stil med "titta på mig, jag äger er så jävla fett" men jag skulle i alla fall vilja ha en cermoni, en vacker cermoni. Jag har nämligen något för cermonier i sig, vet inte riktigt vad det beror på men så är det.
Jaja, kort sagt kan man säga att jag än en gång går mot mitt utseende och har en passion för vad jag anser ä
r en extrem skönhet i klänningsväg - brudklänningen.

Började tänka på allt det här eftersom en gammal vän till mig gav mig en konstig fråga för några timmar sedan. Det fick mig att börja fundera över hur folk ser på mig, och på mitt förhållande med pojken. Det är... konstigt.

Vet att ni förmodligen inte får ut ett skit av det här inlägget, ni får ursäkta. Men jag behövde få skriva av mig lite.
Bilderna kommer från en av mina mappar här på datorn, har för mig att de kommer från en hemsida som heter riversdell brides eller liknande :-) Jag älskar dem, men för den som är intresserad kan jag även nämna att priset per styck ligger mellan 2000-3000... Euro... Så kanske ingenting du köper för skojs skull :-p
Men fina är de allt.

Ha det fint!

Kommentarer
Postat av: Don't mind me

Har aldrig riktigt förstått grejen med bröllop, men det kan nog kanske bero på att jag är en cynisk och oromantisk människa som aldrig varit kär. Är du en sån person som har drömt om ditt bröllop sen du var liten?



Precis, eftersom vi är mänskliga gör vi dumma grejer ibland och man borde egentligen inte döma sig själv hårdare än någon annan. Jag tror också på att jobba med sig själv så att man får det liv man vill ha. Oftast är det man själv som sätter gränserna och inte saker runtomkring. Ha det fint du också!

2009-03-11 @ 21:47:34
URL: http://dontmindme.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0