En helt vanlig onsdag

Idag har varit en dag som jag med mina mått räknar som helt vanlig. Var i skolan, genomförde projektet som skulle göras (mycket bra, till och med!) och åkte sedan in till stan med J och A för att träffa en av mina få vänner från yngre ålder, M. Det var trevligt, vi åkte runt lite, införskaffade cigaretter för helgen (då jag ska träffa pojken i morgon efter skolan och är ledig på fredag, så inte orkar åka in då) och satt sedan på Burger King för att fördriva tiden. Det var väl ungefär allt, eller jo, vi var inne i en sexaffär också, då M avslöjade att hon aldrig satt sin fot inne i en sådan förr. Givetvis var Artemis då tvungen att leda in henne på nya vägar :-p Det slutade med att hon och jag stod och kuttrade över några korsetter (extremt fina, verkligen! Har tyvärr varken pengar nog för att köpa dem eller en kropp som skulle passa i dem) samt prövade högklackade skor (som både hon och jag har en förkärlek för, då vi båda råkar vara av den något mer småväxta typen) medan J och A satt och gosade med varandra.

Det var riktigt trevligt, faktiskt. Förhoppningsvis så blir det lika bra i helgen - då ska jag, A, J, M, L1 och T vara i min boning för att allmänt göra skäl för det faktum att vuxna tycker att vi är oansvariga. I helgen blir det dock ingen cb. Visserligen är det en trevlig effekt, men jag tror inte att jag klarar av det just nu - och för att vara helt ärlig, jag vill inte leda in de andra på det spåret också. Jag vet ju hur pojken och hans bekanta är - inte det att jag tycker illa om dem eller något sådant, men jag vet ju hur de är. Jag vill inte leda in mina vänner på det spåret - ska de hamna där, så får det bli utan inblandning från mig. Visst, jag har rökt med dem förut, men inte mer. Dricka, det är en grej, det kan jag inte hindra dem från och jag tänker inte försöka heller, men i och med att jag är nyckelperson när det kommer till cb:et så att säga så har jag något större makt där.
Nej, i helgen så blir det bara alkohol. Vännerna är lite oroliga för hur det ska gå för mig med tanke på medicinerna, men jag bryr mig ärligt talat inte. Visst, det är inte nyttigt, men det är inte heller det sämsta som jag har gjort. Min kropp klarar det - det har den gjort förr och det gör den nu med.

Ja... Vad kan jag skriva egentligen? Har varit en bra dag idag, men är väldigt trött. Min kropp behöver egentligen vila, inte vara igång så mycket. Just nu känns det som att jag går på cigaretter och vatten - för att göra A glad så äter jag lite då och då, men det känns mest konstigt. Jaja. Det är så som det är, ännu ett hinder som ska övervinnas innan jag kan luta mig tillbaka bara.

Jag hoppas att ni alla har det riktigt bra!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0