En tisdag

Nu så sitter jag här framför datorn igen, vi har temavecka i skolan och då min grupps projektarbete avklarades snabbt och smidigt så kom jag hem i riktigt anständig tid (halv två). Mycket trevligt, faktiskt!
Var ju dock givetvis så att spårvagnarna bestämde sig för att allmänt jävlas med mig och resten av världen, så det slutade med att jag bestämde mig för att promenera en bit och ta bussen istället. Lyckades också med konststycket att missa bussen precis - men tur var väl kanske det, för tack vare detta så fick jag en givande konversation med en av mina medmänniskor!

Började lite randomly prata med en kille på busshållplatsen nämligen, och de 20 minuterna var snart väck. Han gick trean på gymnasiet och ville bli modefotograf - jag är sjukt avundsjuk på hans nagellack!
Ja, ibland får jag höra att jag är översocial. Jag tycker om att prata med folk, helt enkelt. Lite pratsjuk, kanske. Men än så länge så har jag faktiskt till större delen mött positiva reaktioner över detta - de flesta blir faktiskt glada över att någon pratar med dem.

Nåja. Jag vet inte riktigt vad mer jag egentligen ska skriva idag - det har varit en riktigt fin dag. Var extremt trött i morse då jag inte fått nog med sömn de senaste dagarna, men det gör egentligen ingenting. Vädret är sagolikt vackert här också, till och med en sådan soffpotatis som jag får faktiskt lust att gå ut... Trevligt :-)

Ha det så bra, allihopa!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0