Fredagmorgon i skolan

Min bildlektion börjar inte förrän om en halvtimme så jag tänkte fördriva lite tid genom att uppdatera här. Mår inte jättebra idag men försöker hålla modet uppe - nej, jag tänker inte falla för begäret igen! Det ska bli bra. Att jag är så övertygad om det beror förmodligen på att jag är extremt obstinat, men det spelar egentligen ingen roll.

I eftermiddag så ska jag hem till pojken. Antingen bara för kvällen eller så stannar jag där till i morgon någon gång, vi har inte bestämt hur riktigt ännu. Pojken mår inte bra just nu, men jag ska göra mitt bästa för att se om jag inte kan göra det lite ljusare på något vis i alla fall. Tänkte börja med att dra med honom till affären för att köpa cigaretter åt honom (när pojken är pank, vilket han alltid är den här tiden i månaden, så kan han inte röka lika mycket som han brukar, vilket gör att han mår än sämre än vad han faktiskt skulle behöva må) för att sedan allmänt ha en stillsam kväll i hans boning.

Jag lär inte uppdatera förrän tidigast i morgon kväll dock, så jag hoppas att ni alla har det riktigt fint på era respektive håll!

Om vi inte ses snart: Ha en trevlig helg allihopa!

Kommentarer
Postat av: Don't mind me

Nej, det är absolut inte lätt att bara börja äta normalt, eller att sluta skära sig kan jag tänka mig. När det gäller ätstörningar verkar dessutom den allmänna uppfattningen vara att om man inte ser döende ut så är det nog inget större problem. Önskar att folk kunde förstå att det sjuka sitter i tankarna, och att det bara är ibland det syns utåt. Kanske kan det vara en av anledningarna till att man börjar skära sig, för att någon faktiskt ska se att man må dåligt. Eller vad tror du?



Ha en jättetrevlig helg du också!

2009-03-13 @ 13:24:22
URL: http://dontmindme.blogg.se/
Postat av: Ambika

Hej! Jag hoppas att ni får en bra kväll tillsammans. Att umgås med andra och känna närhet är bland det viktigaste och mer underbara som finns här i livet. Kram :)

2009-03-13 @ 18:24:15
URL: http://dagboksminnen.blogg.se/
Postat av: Lissie

Då får ha en toppenfin helg du med. Precis som du säger så gäller det att ta vara på de ljusa stunderna, annars orkar man aldrig igenom de som är mindre ljusa..



Ta hand om dig, och pojken :) Kram

2009-03-14 @ 17:16:59
URL: http://thinline.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0