Tanke

Angående att leva sitt eget liv
Presenterat tillsammans med diverse bilder från internet som jag hade nersparade på min dator och som passade för situationen.


Man måste våga leva sitt liv så som man vill leva det, och ta de beslut som man vill ta utan att bry sig om omvärldens åsikter, annars så kommer man aldrig att kunna vara nöjd med det som man redan har.


Om du inte vågar sparka ifrån, om du föredrar stillheten framför kamp i alla lägen, då kommer du förmodligen att kunna leva ett relativt behagligt liv. Men du kommer aldrig - och då menar jag aldrig - kunna uträtta några stordåd, vare sig för dig själv eller för andra. Du kommer aldrig att kunna vara hjälten eller hjältinnan i din egen svenssonroman, du kommer inte ens att äga en huvudroll i det liv som du kallar ditt eget.

Jag vet inte hur det är med er. Men jag i alla fall vill faktiskt vara en viktig roll i det där livet som de kallar mitt. Jag vill vara hjältinnan som faktiskt vågar, trots att hon är rädd. Som deltar i pjäsen som är hennes liv trots att hon inte har en aning om hur manuset slutar.


Jag vill, jag kan, jag vågar!


Och det gör du med.

Kommentarer
Postat av: Ambika

Hej! Tack för dessa fina ord, jag tog dem verkligen till mig och började fundera, gör det fortfarande. Det är så sant alltihop. Varför ska det vara så svårt att göra tankarna till verklighet? Vad är det som man är så rädd för egentligen? Det kan man förmodligen inte veta förrän man provar på det. Det är min plan. Hoppas att du haft en bra dag. Kram :)

2009-03-08 @ 18:35:04
URL: http://dagboksminnen.blogg.se/
Postat av: Don't mind me

Tankvärt skrivet och jättefint illustrerat! Särskilt den här meningen fastnade hos mig: "Men jag vill faktiskt vara en viktig roll i det där livet de kallar mitt". Försöker att inte se på mig själv som en värdelös person som inte klarar någonting, för det är svårt att ta sig framåt med en sån inställning. Ha det fint!

2009-03-08 @ 22:22:23
URL: http://dontmindme.blogg.se/
Postat av: Frida

Jag blev så faschinerad av bilderna att jag nästan glömde bort att läsa, även om du skrev väldigt om väldigt tänkvärda saker.

2009-03-10 @ 15:08:17
URL: http://www.metrobloggen.se/oj

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0